Breastfeeding-tips

Saveti za dojenje

​10 jednostavnih koraka do uspešnog dojenja
Dojenje često ne pada lako majkama, pa je važno da pre nego što počnete da dojite, saznate što više o toma. U nastavku Vam dajemo 10 jednostavnih saveta koji Vam mogu znatno pomoći u dojenju:

• Najbolja prenatalna nega, kako biste biste bili sigurni da ste i Vi i Vaša beba zdrave.
• Dok ste trudni, čitajte što više o dojenju.
• Obavestite Vašeg lekara o bilo kakvoj eventualnoj povredi dojke, operaciji ili uvučenim bradavicama.
• Zamolite sestre u porodilištu da Vam što ranije donesu bebu na podoj.
• Budite u istoj sobi sa bebom.
• Pričajte sa prijateljicama koje imaju iskustva u dojenju.
• Najmanje 6 meseci hranite bebu isključivo Vašim mlekom.
• Očekujte da će količina mleka u Vašim grudima da se poveća nakon nekoliko dana i budite spremni na to da ćete dojiti bebu oko 8-12 puta tokom 24 sata.
• Dosta odmarajte.
• Nemojte odustajati. Pružite i sebi i Vašoj bebi priliku da naučite kako se doji, odnosno sisa.

Nega grudi tokom dojenja
Kako biste obezbedili zdravo dojenje, važno je da na pravilan način brinete o Vašim dojkama. One su, na kraju krajeva, glavni izvor hrane za Vašu bebu. U nastavku Vam dajemo nekoliko saveta o pravilnoj nezi grudi tokom dojenja:
• Nosite udoban grudnjak za dojilje tokom dana i noći.
• Ukoliko Vam se dešava da Vam curi mleko, ubacite jastučiće u grudnjak.
• Nakon svakog podoja operite dojke isključivo vodom, a zatim ih pažljivo obrišite.
• Izbegavajte sapun i gelove za tuširanje koji sadrže alkohol ili imaju jak miris, jer mogu da osuše kožu Vaših grudi, koja zatim može da popuca.
Šta jesti tokom dojenja
Iako ćete verovatno želeti što pre da se otarasite kilograma koje ste dobili u trudnoći, ovo nije vreme kada treba da držite dijetu. Vašem telu su neophodne dodatne kalorije kako bi moglo da proizvodi dovoljno mleka. Najbolji savet jeste da imate dobro izbalansiranu ishranu. Poštujući dole navedene savete možete biti sigurni da dobijate sve hranljive sastojke koji su Vam potrebni.
 
U nastavku Vam nudimo strategije kako da jedete pametno da biste se držali zdrave ishrane tokom dojenja:
• Jedite dosta voća, povrća, proteina i hleba od celog zrna, jer sadrže puno vlakana, vitamina, minerala i fitonutrijenata.
• Pasulj, mlečni proizvodi, piletina, riba i nemasno meso sadrže proteine, vitamine i minerale.
• Jedite nekoliko buta dnevno obroke u malim porcijama. U međuvremenu grickajte zdravu hranu, kao što su seckano voće, povrće i orašasto voće.
• Ograničite unos hrane koja sadrži "prazne kalorije" i samo neke hranljive sastojke, kao što su kolači, torte i keks.
• Pijte dosta tečnosti. Pored vode, možete jesti bistre supe, mleko sa malim procentom masti i 100% prirodne sokove bez dodatka šećera.
• Izbegavajte ili smanjite gazirane napitke, alkohol i zaslađene voćne sokove.