Healthy-toddler-diet

Zdrava ishrana malog deteta

Zdrava hrana za decu od godinu dana do tri godine
Kako Vaše dete raste, u periodu od godinu do tri godine dolazi do naglog fizičkog i mentalnog razvoja. Kako mišići Vašeg mališana jačaju, njegov mozak mora da se nosi sa složenijim aktivnostima, kao što su hodanje i pričanje. Kako biste mu obezbedili najzdraviji mogući rast i razvoj, neophodno je da mu pružite izbalansiranu ishranu.
 
Nutritivne potrebe deteta od godinu dana do tri godine razlikuju se od potreba odraslih
Ukoliko želit da Vaše dete ima zdrave obroke, treba da budete upoznati sa nutritivnim potrebama dece uzrasta od godinu do tri godine. Ovo treba uzeti u obzir kada se planiraju obroci za porodicu. Na primer:
 
Nemojte dodavati šećer i so u obrok Vašeg mališana
Deca uzrasta od godinu do tri godine treba da unose manje od 2 grama soli dnevno, što je 1/3 maksimalne dnevne količine za odrasle. Zbog ovoga se smatra da je hrana koju unose odrasli nepodobna za decu uzrasta od godinu do tri godine. Savetujemo Vam da ne dodajete so uobrok koji spremate za Vaše dete. Sasvim je u redu da Vaše dete jede namirnice kao što su voće i povrće, koje u sebi sadrže šećer, ali izbegavajte da namirnicama dodajete šećer.
 
Vitamini i minerali za decu uzrasta od godinu do tri godine
Deca uzrasta od godinu do tri godine imaju mnogo veću potrebu za određenim hranljivim sastojcima nego što je to slučaj kod odraslih osoba. Na primer, njima je, u poređenju sa odraslima, potrebno približno četiri puta više gvožđa, tri puta više cinka i blizu šest puta više kalcijuma (po kg telesne težine).
 
Veličina porcije hrane za decu od godinu do tri godine
Sa stomačićem koji je najmanje tri puta manji od onog kod odrasle osobe, Vaš mališan treba da jede često i po malo. Deca u ovom periodu života brzo rastu i postaju sve aktivnija, pa im je samim tim potrebno i više kalorija (energije), kao i hranljivih sastojaka. Tri mala, izbalansirana obroka uz redovne užine obezbediće im dovoljno energije i hranljivih sastojaka koji su im potrebni u toku dana. Za ideje o odličnoj užini koja ima hranljivu vrednost, pogledajte odeljak o najboljoj užini za decu od godinu do tri godine.
 
Više masti, manje vlakana
Vašem mališanu je potrebna ishrana koja uključuje više masti, a manje vlakana – suprotno od vrste ishrane koja je potrebna prosečnoj odrasloj osobi (pogledajte naš članak o mastima za decu). Iako su vlakna dobra za odraslu osobu, previše vlakana može da zasiti Vaše dete i spreči ga da unese ostale namirnice koje bi mu pružile energiju i obezbedile hranljive sastojke koji su mu potrebni.
 
Prebiotički oligosaharidi (prebiotici)
Prebiotici hrane "dobre" bakterije koje se prirodno nalaze u stomačiću Vašeg mališana. Prebiotici se nalaze u majčinom mleku (što je i jedan od razloga zašto se dojenje smatra najboljim za Vašu bebu), ali takođe su prisutni i u nekoj hrani i piću, kao što su: banana, luk, krompir, cikorija, kao i neke vrste adaptiranog mleka. Uvođenjem ove vrste hrane u ishranu Vašeg deteta podstaći će razmnožavanje ove "dobre" bakterije.
 
Mleko i mlečni proizvodi za Vaše dete
Mleko i dalje ima važnu ulogu u ishrani Vašeg mališana; kako biste bili sigurni da dnevno unosi dovoljnu količinu mleka i mlečnih proizvoda, možete mu davati do 500 ml mleka, ili možete kombinovati mleko, sir i jogurt. Aptamil 3 " adaptirano mleko je posebno formulisano, tako da sadrži scGOS/lcFOS prebiotike, specijalne sastojke slične onima koji se prirodno nalaze u raznim namirnicama, kao što su voće, semenke i povrće. Pored toga, sadrži više gvožđa nego kravlje mleko, koje je neophodno za razvoj mozga i dobru krvnu sliku Vašeg deteta. Takođe, uz više vitamina C nego u kravljem mleku, Aptamil 3 obezbeđuje hranljive sastojke koji su neophodni Vašem mališanu.
Korišćenjem sajta Aptaclub prihvatate korišćenje kolačića. Više informacija se nalazi u izjavi o privatnosti. Prihvati