Folic-Acid

Folna kiselina i začeće

​Značaj folne kiseline pre začeća
Ukoliko planirate da zatrudnite u narednih nekoliko meseci, dobra je ideja da počnete da pijete suplemente folne kiseline. Folna kiselina ima ogroman značaj za zdrav razvoj bebine kičme i mozga u najranijim fazama trudnoće. Ukoliko nemate dovoljno folne kiseline u organizmu, povećava se rizik od spine bifide (rascep kičmenog stuba, zbog čega nastaje nepotpuno zatvaranje kičmene moždine u prvom mesecu trudnoće). Takođe je bitno da jedete puno hrane koja je bogata folnom kiselinom, jer se ovaj vitamin bolje apsorbuje kada se unosi sa hranom, zato što enzimi biljke pospešuju njenu asimilaciju.
 
Šta je folna kiselina?
Folna kiselina se takođe zove folat ili vitamin B9. Ona je još jedan član iz porodice B vitamina, koji su važni za zdrav nervni sistem. Dnevno uzimanje 400 mikrograma (µg) ovog suplementa je optimalno za zdravu trudnoću. Osim uzimanja suplementa folne kiseline, takođe treba da jedete hranu koja je bogat izvor ovog važnog vitamina.
 
Hrana koja sadrži folnu kiselinu
• Zeleno lisnato povrće (spanać, brokoli, kelj)
• Špargla
• Grašak, boranija i sočivo
• Voće, naročito papaja, pomorandže i grejpfrut
• Cvekla
• Avokado
• Integralni hleb i cerealije

Pre trudnoće

Korišćenjem sajta Aptaclub prihvatate korišćenje kolačića. Više informacija se nalazi u izjavi o privatnosti. Prihvati