Healthy-pregnancy-diet

Zdrava ishrana tokom trudnoće

​Zdrava ishrana u trudnoći
Zdrava ishrana u trudnoći je veoma važna. Ona uključuje unošenje vitamina i minerala koji, prolazeći kroz Vas, preko placente dolaze do bebe. Uživanje u balansiranoj, zdravoj ishrani u trudnoći će Vašoj još nerođenoj bebi obezbediti hranljive sastojke koji su joj potrebni kako bi se razvijala pravilno i bila jaka.

Male promene u Vašoj ishrani koristiće i Vama i Vašoj bebi. Čak i ako ste se uvek hranili zdravo, evo nekih namirnica koje bi u trudnoći trebalo da izbegavate.

Mučnina i povraćanje u prvih par meseci mogu da otežaju zdravu ishranu, ali ukoliko je ona dobro balansirana i ukoliko uzimate prenatalne vitamine, trebalo bi da imate dovoljno hranljivih sastojaka koji će Vas i Vašu bebu činiti zdravima sve dok mučnine ne prestanu.
 
Saveti za zdravu ishranu tokom trudnoće
• Jedite raznovrsnu hranu kako biste unosili različite hranljive sastojke koji su Vam potrebni.
• Jedite često i u malim količinama. Trebalo bi da imate tri glavna obroka dnevno, uz 2-3 lagane užine između njih.
• Kako biste povećali unos vlakana, ishrani dodajte više voća i povrća, žitarice od celog zrna i mahunarke.
• Pobrinite se da unosite dovoljno vitamina i minerala. Ishrani dodajte prenatalni multivitamin i folnu kiselinu.
• Dobar izvor vitamina C su babure, pomorandže, jagode, kivi, brokoli, kelj, karfiol i paradajz.
• Unosite najmanje 2 litra tečnosti dnevno - vodu zajedno sa drugim tečnostima, kao što su nemasno mleko, sokovi od ceđenog voća i supa.
• Nemojte piti više od 2 šolje čaja ili kafe na dan.
• Gledajte da svake nedelje pojedete po porciju masne i bele ribe (ali izbegavajte ajkulu, sabljarku i marlin).
• Povremeno jedite biljno ulje, izuzev maslinovog ulja, koje može da se koristi i za kuvanje i kao preliv za salatu.
• Prerađena i konzervirana hrana mogu sadržati visoke koncentracije soli i aditiva, pa ih treba izbegavati kada je to moguće.
• Slatkiši, čips, torte, keks, ulja i šećer nemaju pravu hranljivu vrednost – samo dodatne kalorije – tako da je najbolje da se povremeno njima počastite ili da ih zamenite zdravijim alternativama.
Ako im se sada oduprete, kasnije će Vam biti lakše da povratite težinu koju ste imali pre trudnoće.
Ukoliko smatrate da ne unosite dovoljnu količinu određene grupe namirnica i ukoliko ste zabrinuti da Vam fale vitamini, minerali ili drugi hranljivi sastojci, obratite se Vašem lekaru, koji će moći da Vam pomogne ili preporuči suplemente koji su bezbedni za Vas.