Good foods to eat when breastfeeding

Hrana koju treba da jedete dok dojite

Šta jesti tokom perioda dojenja
Najbolje namirnice koje treba jesti tokom perioda dojenja su sastavni deo izbalansirane, raznovrsne ishrane. Dnevno će Vam biti potrebno da u proseku unosite oko 300-500 dodatnih kalorija. Ukoliko ove kalorije potiču iz zdrave hrane, one će Vam obezbediti sve neophodne hranljive sastojke koji su Vam potrebni da biste bili zdravi i imali kvalitetno mleko. Ove namirnice su:
• Nemasno meso, riba, jaja, sočivo i pasulj.
• Masna riba, naročito losos, skuša i sardine, jer sadrže omega 3 masne kiseline i od velikog su značaja za kognitivni razvoj Vaše bebe – jedite je jednom ili dva puta nedeljno.
• Voće i povrće, sveže ceđeni voćni sokovi i čorbe od povrća.
• Mleko, sir, jogurt sa niskim procentom masti – 3 porcije hrane bogate kalcijumom dnevno je idealna količina.
• Žitarice i hleb od celog zrna, braon pirinač i pasta – čine Vas sitim i održavaju zdrav nivo šećera u krvi.
• Ukoliko osećate glad između obroka, zdrava hrana za grickanje, kao što je orašasto voće, kockice sira ili presna šargarepa je idealna.
• Dosta vode – stvaranje mleka pojačava osećaj žeđi.
• Hrana bogata vitaminom D, kao što su masna riba, žumance od jajeta, mleko i cerealije sa dodatkom ovog vitamina (proverite da li na deklaraciji piše da sadrže vitamin D).
Uzimanje vitamina dok dojite može Vam obezbediti esencijalne nutrijente, ali je i dalje važno da imate zdravu, izbalansiranu ishranu. Dobro je da umereno jedete svu vrstu hrane, ali trudite se da ne preterujete sa jednom vrstom namirnica.
Korišćenjem sajta Aptaclub prihvatate korišćenje kolačića. Više informacija se nalazi u izjavi o privatnosti. Prihvati