Healthy diet for breastfeeding

Zdrava ishrana za dojenje

Ishrana za majke koje doje
Ukoliko dojite, Vaša beba sve hranljive sastojke dobija od Vas, i zbog toga je veoma važno da zadržite zdrave navike u ishrani koje ste stekli u trudnoći. Majčinstvo može biti dosta zahtevno, naročito u prvim danima, pa Vam odgovarajuća hrana može pružiti energiju i sve hranljive sastojke koji su Vam preko potrebni.

Najbolje namirnice za dojenje
Odvojite vreme da jedete zdrave obroke koji će Vam pružiti energiju i hranljive sastojke, kako biste se osećali dobro dok brinete o Vašoj bebi. Ugljeni hidrati, kao što su integralni hleb, žitarice, pasta i krompir obezbediće Vam energiju. Sa voćem i povrćem unosite neophodne vitamine, minerale i vlakna. Zdrave proteine možete uneti jedući meso, jestivo semenje, ribu i jaja, ali držite se umerenih količina i birajte meso koje nije puno masno. Takođe su ključne i namirnice koje su bogate kalcijumom, kao što su poluobrano mleko, sir i jogurt.

Hrana koja sadrži puno masti ili šećera je dosta kalorična, ali često ima veoma malu hranljivu vrednost, tako da je najbolje da je izbegavate ili da se njome počastite samo s vremena na vreme. Ukoliko ste stalno u pokretu ili nemate vremena za kuvanje, šaka suncokretovih ili bundevinih semenki, sendvič od integralnog hleba i nemasnog mesa, tunjevina, sir ili salata, ili činija žitarica sa mlekom, jogurtom ili voćem predstavljaju zdravu užinu koju je jednostavno spremiti.
 
Zdrava ishrana tokom dojenja
Ukoliko dojite, sva energija koja je potrebna Vašoj bebi dolazi od Vas, što znači da će Vam biti potrebno nešto više kalorija nego obično. Dojenjem se sagoreva oko 500 kalorija dnevno. Najbolji savet vezan za dodatne kalorije jeste da jedete onda kada osetite glad i da se pridržavate zdrave užine ako ste gladni između obroka.
 
Dok dojite, važno je da pijete puno vode. Vašem organizmu treba oko 2 litra vode dnevno, jer je voda neophodna kako bi Vaše grudi proizvodile dovoljno mleka. Mnoge mame smatraju da je zgodno da uvek pri sebi imaju veliku flašu vode. Znaćete da ne unosite dovoljno tečnosti ako je Vaš urin tamne boje ili ima jači miris nego normalno. Ne zaboravite, mleko i sokovi bez dodatka šećera takođe predstavljaju dobro rešenje da budete hidrirani.
 
Alkohol tokom dojenja i hrana koju treba izbegavati
Preporučljivo je da izbegavate alkohol dok dojite, jer on putem krvi može dospeti u Vaše mleko. Ukoliko želite da pijete alkohol, izmuzite mleko i stavite ga u flašicu, tako da Vaša beba može da ga popije. Potrebno je oko 3 sata da izbacite jednu čašu alkohola iz organizma. Iako i dalje možete uživati u čaju ili kafi, pazite na unos kofeina, jer on može doprineti nervozi i lošem snu Vaše bebe. Neke žene kažu i da unošenje jako začinjene hrane uzrokuje uznemirenost njihovih beba. Ukoliko uočite da određena vrsta hrane koju pojedete uznemirava Vašu bebu, trudite se da je izbegavate; ako ste posebno zabrinuti zbog neke hrane, obratite se Vašem lekaru.
 
Za više informacija, pročitajte naš članak o hrani koju treba da izbegavate dok dojite.
 
Značaj polinezasićenih masnih kiselina (LCP)
Istraživanja su pokazala da su dve vrste LCP − AA (omega 6) i DHA (omega 3), koje se prirodno nalaze u majčinom mleku – važne za razvoj bebinog mozga, očiju i nervnog sistema. Unošenjem više hrane koja je bogata ovim masnim kiselinama dok dojite doprinosi razvoju mozga, boljem vidu i motorici Vaše bebe. LCP se nalaze u ribi i mesu. Riba, a naročito masna riba kao što je skuša, sardina, tuna i losos, predstavlja dobar izvor kako AA, tako i DHA masnih kiselina, dok crveno meso sadrži AA masne kiseline.
Korišćenjem sajta Aptaclub prihvatate korišćenje kolačića. Više informacija se nalazi u izjavi o privatnosti. Prihvati