Fussy-eating-toddlers

Probirljivo malo dete

Probirljiva deca od godinu dana do tri godine
Može biti veoma teško da pratite sve ono što Vaše dete voli ili ne voli. Potpuno je normalno da hrana koja mu je bila omiljena juče, danas to Više nije. Ukoliko Vaš mališan prolazi kroz fazu kada je izbirljiv, obroci mogu da postanu pravi izazov za Vas.
 
Približno polovina dece uzrasta od godinu dana do tri godine su probirači, a većina dece ovog uzrasta imaju dane kada se probirljivi. Iako je to prilično normalno i iako u tome niste sami, sprovođenje raznovrsne, balansirane ishrane može biti veoma teško ako imate dete koje okreće glavu od svega što mu date da jede.
 
Kako da podstaknete izbirljivo dete da jede:
• Počnite tako što ćete uskladiti obrok sa potrebama Vašeg mališana; hranite ga kada je gladan i pretvorite taj prirodni ritam deteta u svakodnevnu rutinu.
• Nemojte požurivati Vaše dete. Pustite ga da jede onim tempom koji njemu prija i nemojte insistirati da pojede sve iz tanjira. Vreme obroka treba da bude opuštajuće i prijatno – bilo kakav pritisak može da umanji apetit i podstakne probirljivost.
• Ukoliko je Vaše dete jednom odbilo određenu vrstu hrane, jednostavno mu je ponovo ponudite nakon nekoliko dana. Nemojte odustajati – nekada je potrebno pokušavati i do 15 puta sa određenom hranom pre nego što je dete prihvati.
• Okruženje Vašeg mališana treba da bude smirujuće, kako bi mu dozvolilo da se skoncentriše na ono što jede – što znači, bez televizije za vreme obroka.
• Počnite sa malim porcijama, tako da možete da pohvalite Vaše dete kada završi i date mu repete, ali samo ako je još uvek gladno.
• Ograničite unos mleka Vašem detetu na 300 ml dnevno, a umesto soka i voćnih šejkova ponudite mu vodu.
• Averzija prema povrću je jedna od najčešćih problema vezanih za ishranu dece od godinu dana do tri godine. Pokušajte da se ne sekirate previše – i dalje možete da se pobrinete da Vaše dete unosi dovoljno hranljivih sastojaka kroz mnogo voća, sve dok ne prevaziđe probirljivu fazu.
• Dozvolite Vašem mališanu da učestvuje u kupovini i pripremi jela.
• Ako se potrefi da se vreme kada je Vaše dete gladno podudara sa vremenom kada Vaša porodica obično obeduje, što češće jedite zajedno kao porodica. Posmatranjem ostalih članova porodice kako uživaju u svojoj hrani može da pokaže Vašem mališanu koliko hrana može biti ukusna. Zapamtite, isto važi i ukoliko je obrnuto; ako je očigledno da se Vama određena vrsta hrane ne sviđa, velike su šanse da se neće dopadati ni Vašem detetu.
• Puno pohvalite Vašeg mališana kada pojede sve. Pozitivno pričajte o hrani koju zajedno jedete – govoreći "Njam-njam, kako je slatka ova jabuka!" ili "Kako je ukusan ovaj spanać!" pokazaće Vašem detetu kako hrana može biti izvor uživanja.
Deca uzrasta od godinu dana do tri godine obožavaju užinu koju mogu da grickaju, jer mogu sami da se hrane. Primeri zdrave užine su:
• Presna šargarepa
• Cvetići brokolija
• Pirinčani keks
• Ječmeni kolačići
• Seckano voće
• Štapići celera sa humusom
Činiće Vam se da se ukus Vašeg deteta menja iz dana u dan, ali najbitnije je da pokušate da budete strpljivi. Ukoliko budete strpljivi, Vaš mališan će prevazići probirljivu fazu i naučiće da uživa u zdravoj i balansiranoj ishrani. Za više informacija pogledajte naš članak o tome kako da izađete na kraj sa probirljivim detetom.
 
Napomena: Ukoliko Vaš mališan ima opstipaciju ili je anemičan, moguće je da će zbog toga odbijati hranu; u ovom slučaju kontaktirajte Vašeg lekara.
Korišćenjem sajta Aptaclub prihvatate korišćenje kolačića. Više informacija se nalazi u izjavi o privatnosti. Prihvati