Foods-to-avoid-during-pregnancy

Hrana koju treba izbegavati tokom trudnoće

​Šta ne treba jesti u trudnoći?
Veoma je dobro da u trudnoći jedete dosta zdrave hrane koja ima hranljivu vrednost. Ipak, postoji hrana koju treba izbegavati dok ste trudni – iako su mnoge od tih namirnica dobre za nas, postoje šanse da naprave problem Vašoj bebi koja se razvija, tako da je najbolje izbeći ih.

Dobro je da budete upoznati sa spiskom namirnica koje treba da izbegavate u trudnoći. Savetujemo Vam da sledeće namirnice izbegavate sve do kraja trudnoće. U njima možete ponovo uživati kada Vaša beba dođe na svet.

• Sirova i rovito kuvana jaja, kao i hranu u kojoj ih ima, kao što su domaći napravljen mus ili sladoled. Kuvajte jaja sve dok ne budu tvrdo kuvana.
• Veoma retka ili nedovoljno kuvana mesa i ribu – dobro pazite da su riba i meso termički obrađeni tako da nema nijednog dela koji je ostao roze boje.
• Sirovu ribu – dakle, nema sušija, dimljenog lososa ili ostriga.
• Sirovo ili usoljeno meso, kao što su tartar biftek ili pečenica.
• Nepasterizovano mleko, jogurt ili sir, uključujući meke sireva kao što su bri, kamember i buđavi sir. Možete da jedete pasterizovane sireve kao što su: čedar, gločester i krem sir, ali budite oprezni i uvek proverite šta piše na deklaraciji (vidite da li su pasterizovani).
• Pripremljenu hranu kao što su krompir ili kupus salata, koji mogu biti potencijalni izvor listerije. Majonez koji se stavlja u salatu može imati u sebi sirova jaja.
• Sabljarku, marlin i ajkulu, jer u sebi mogu imati potencijalno nebezbedan nivo žive koja može da ošteti nervni sistem Vaše bebe koji je u procesu razvoja. Tuna takođe sadrži živu, tako da nemojte jesti više od četiri srednje konzerve (140 g neto težine po konzervi) ili više od dve sveže šnicle (do 170 g neto težine po šnicli) nedeljno.
• Jetru i jetrene proizvode, kao što je na primer jetrena pašteta, takođe treba u potpunosti izbegavati, zato što u sebi mogu imati suvišne količine vitamina A, koji može štetno da utiče na Vašu bebu.
Konzumiranje alkohola tokom trudnoće
Što manje pijete alkohola, to je bolje i za Vas i za Vašu bebu. Prekomerno uzimanje alkohola tokom trudnoće može ozbiljno da utiče na razvoj Vaše bebe. Kada konzumirate alkohol, on preko placente dolazi do Vaše bebe, tako da je uvek najbolje da igrate na sigurno i izbegavate ga tokom cele trudnoće.
 
Higijena tokom pripremanja hrane
Bezbedno pripremanje hrane je ključ svega. Operite ruke pre i nakon pripremanja hrane i dobro operite povrće koje spremate.
Korišćenjem sajta Aptaclub prihvatate korišćenje kolačića. Više informacija se nalazi u izjavi o privatnosti. Prihvati