Morning sickness

Jutarnja mučnina

​Šta je jutarnja mučnina?
Jutarnju ili trudničku mučninu oseća oko tri četvrtine trudnica. Simptomi jutarnje mučnine mogu da variraju u pogledu intenziteta, ali uglavnom podrazumevaju osećaj mučnine i povraćanje.
 
Šta uzrokuje jutarnju mučninu?
Niko sa sigurnošću ne može da kaže šta uzrokuje jutarnju mučninu; do nje ne dolazi uvek samo ujutru. Stručnjaci ukazuju na različite faktore; od visokog nivoa estrogena koji dovodi do promena u Vašem telu do emocija koje uzrokuju stres. Neki čak veruju da pojačano čulo mirisa koje mnoge žene doživljavaju i koje je uglavnom uzrok mučnine ima biološku pozadinu, tj. da je to prirodni instinkt majke da zaštiti svoje nerođeno dete od hrane koja može da predstavlja opasnost za njega.
 
Da li će jutarnja mučnina uticati na Vaše dete?
Iako se zbog jutarnje mučnine možete osećati loše, ukoliko i dalje možete da jedete i pijete u određenim količinama, ne bi trebalo da to utiče na Vašu bebu. Međutim, ukoliko Vam je zaista teško da zadržite hranu i tečnost u sebi, obratite se Vašem lekaru.
 
Koliko dugo će trajati jutarnje mučnine?
Kod većine mama, jutarnje mučnine počinju da se javljaju oko 4-6 nedelje trudnoće, i prestaju do kraja prvog trimestra, iako osetljivost može da se javlja tokom cele trudnoće. Jednostavne stvari, kao što je miris nečega što Vam se baš i ne sviđa, mogu da dovedu do osećaja mučnine, ali svaka mama je pojedinačni slučaj kada su u pitanju stvari koje joj smetaju.
 
Da li postoje lekovi za jutarnju mučninu?
Ne postoji lek za jutarnju mučninu, ali postoje neke stvari koje možete da probate kako biste ublažili simptome; ispod su navedeni neki načini na koje možete ublažiti jutarnju mučninu:
• Jedite po malo i često u toku dana, tako da Vam stomak nikada ne bude prazan. Kako biste pobedili mučninu tokom trudnoće, uvek imajte uz sebe neku zdravu užinu.
• Pored kreveta držite krekere ili keks od đumbira. Pojedite jedan čim se probudite, a ostatak 20-30 minuta pre nego što ustanete iz kreveta.
• Držite se hrane koja sadrži visok nivo proteina ili ugljenih hidrata – dobro kuvano jaje sa tostom je savršen obrok koji će olakšati jutarnju mučninu.
• Izbegavajte hranu i mirise koji Vam izazivaju mučninu.
• Izbegavajte masnu i mnogo začinjenu hranu, kiselu ili prženu – može da iziritira Vaš digestivni sistem.
• Đumbir je opšte poznat kao alternativno sredstvo za smirivanje stomaka. Dodavanje đumbira u čaj ili hranu može da Vam pomogne.
• Pijte dosta tečnosti – vodu, sok, mleko, voćne čajeve.
S obzirom na to da se stres često navodi kao razlog jutarnjih mučnina, nemojte zaboraviti da nađete vremena za opuštanje. Ukoliko osećate mučninu, odmorite se. Trudite se da ne sedite ili ne stojite tokom dužeg vremenskog perioda. Šetajte i potrudite se da svaki dan idete na svež vazduh. To može biti teško ukoliko radite, ali nemojte ići na posao ako osećate da ne možete.
Korišćenjem sajta Aptaclub prihvatate korišćenje kolačića. Više informacija se nalazi u izjavi o privatnosti. Prihvati